Friday, 19 October 2012

~~~yuhuuuuu sini kejap~~~

  salam ukuwah



penat, sakit badan...apepun xblh..
tmbah time hujan skrng nie, lagi penat badan nie, i mean bdan jadi lemah + lemau..

myb dah lama xbersukan kot, 2 y bdan selalu lemau, n selalu msuk angin...
*ape kejadah badan masuk angin 2???
angin satu badan la...
 bile dah penat, otak pun 2x penat dr badan,...
(* p wa thu skit masa ag wa akn terlebih bersukan ..harharharahar
ayat tersirat nie,...korng mmg xkn thu, sbb wa xkan gtau bndee apa y wa ckp..sbb bnde nie snstf...
t wa update tuk enrty lain...






so, apa y bez sngt ari nie...
exciliz ari nie wa akan gerak blik ke kg wa...
krng kenal x kg wa kat ne???

alamak ai, kg wa pun xknal ka??

p tngk sebelah kanan lappy korng ada tulis xkat situ???
lau xjmpe xthu nk kata ape...

ari nie  wa abis paper tuk sem 3...haven dowhhhh.
2 je y terucap...alhmdllh sngt2....wa arap sngt apa y wa trget dapat..insyllh...
bile dah nak balik kg nie, mstila bnyk brng y perlu dkemas...

barng2 fara dah kemas kerrr??? xpyah nak ckp...cam2 r
tnggu sejam sblum nk gerak naik bas bru kecoh2...
sory 2 say, that my habits ok..suka lengah2.."buat pe nk kecoh2, ilex suda" cool beb~
2 r prnsip wa....wa thu prnsip wa 2 cam celaka skit...bile dah suntuk masa bru mengelabah...
skrng nie wa tngh cuba sdya upya mengurungkan pengunaan prnsip tersebut...(*ayat apakh ??cam pelik je)
barang wa lagi 20 persnt belum kemas..y lain dah masuk stor n dah msuk beg...y x kemas 2 dsbbkan xde beg besar y nak diisi..bagasi wa dah terhampar d stor...


selalunya ,bab2 mengemas nie kakak n mak wa y terer..msti kemas n brng smua muat kat dlm beg...
ari 2, mak fara xde kat umah n dy xsmpt nk hntr fara naik bas so brng fara pun mak xsmpt nk kemaskan..
so, fara r y bersusah payah masukkan brng2 kat dlm bagasi comel 2...nak nangis ase buat bnde alah 2..selalu mak y buatkan..wagagaa..wa xnangis la. p ase malas sngt2 + xpndai nk kemas cam mak wa buat...lipat n gulung kecik2...e2 ini e2 ini...
*p skrng wa dah bljar dah kemas mngemas beg nie...so, dah boleh kawin kan  mak???
hehe..wa gurau je...bosan la entry   nie...wa y tulis pun wa bosan...ag la korngkan...msti boringkan kan kan

ermmm meh tlng kemaskan barng wa lau boring harharhar...



k r wa nak kemas brng supaya dapt belajar jadi isteri solehah...mak wa ckp kita nie sbg prmpuan kene pndai buat krja prmpuan barula laki sayang, t bile laki syng bole masuk syurga....sweetkan...amboiiii berangan je lebih.....hehehe


p/s : tadi wa jmpe sorng mamat limited edition nie...perghhhh bergaya siot....harharhar
hensem mengalahkan artis...eiyeke ensem...ermmm saje2 nak mengatal skit...wa kan dah nk capai umur 20 so, mak cik wa ckp kne r usha2 skit lau nak cari bakal suami....blh caye ke x mak cik fara nie...
k r..dah abis kut...ermm lau kat umah susah skit nk berbloging , masa bersama suami keluarga n my prants plak...harharhar...k salam guzsss....

Thursday, 18 October 2012

mnngu orng 2 siap mndi

 salam ukuwah

hola hola hola...

serius jeleuzzzz giler bile wa tngk budak2 kat bwh 2....

bukan budak2 tngh bermain kejar2, p budak2 aka student pilah ni balik kg msng2 dengan ibu bapa..

ok fine, dyorng senang nk suruh mak bpk dyorng dtng ambik...p wa lagi senang naik bus uitm...ko hado????

wakakaka.... abah selalu kije n susah tuk dpt cuti..kerja xkira masa..orng call je, abah p kije...blh kata on call...harharhar...sian kat mak kat umah selalu sorang2...adk brdk y lain smua kat tmpt bljr msng2..kakak wa kat uitm, adk kat asrama...sian mak muda2 dah duk sorang2...sib baik skrng abah xbnyk join operasi mlm, blh temankan mak kat umah...harap negara kita dah aman, dah xde orng jahat, xde pnagih dadah...harap sngt....SAYANGILAH MALAYSIA, SAYANGILAH KEAMANAN DUNIA..*tibe2 plak..

ok berblik pada cite stdnt blik kg tadi..wa ada ckit cmburu r bile tngk mak bpk dyorng dtng ambk..mcm haven!!!!

xpela, xkisah sngt....t smpai kelantan abah wa dtg r ambk...*sedapkan ati...k r saje nk abiskan masa smntra tnggu si tasya siap mandi...(housemate wa)

k....abis....esok merupakan ari wa berjmpe dgn my facebook...dah lama wa xbuka gara2 brjanji ngn sesorng....xsbr nak buka..email penuh dgn fb...

wa ada janji nk bg smthing kt ssrng kenalan kt fb..p xthu la wa mmpu tunaikan or x?wa ckp kat dy lpas sbulan bru wa kasi...ermm lau dy lupa alhmdllh..xdela selalu kecoh2 kat sana....wahahahaha..harap dy xingt...harharahar...xsbr nak tngk beratus notifcation kat fb.....wahahahahaa... wish me gud lak tuk esok.....k...salam...
p/s: entry nie xde gmbr sbb tasya dah siap mandi..so xsmpat nk goggle...wakakaka...k.salam

tips2 untuk memikat lelaki

salam ukuwah 
 nie wa nk kongsi tip2 tuk korng...
hati yang dah hancur, blh baik smula jka ada pnganti...so jom ikuti tips2 dari jurnl famuz nie...huhu












Kepada gadis2 dan anak2 dara  yang masih belum mengenali lelaki ,sila2 le baca dan pratic kan ,mana le tahu berguna untuk kamu ke? ...

  1. Sentiasa tersenyum dan jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan mereka.
  2. Pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda.
  3. Berpewatakan menarik mampu menarik minat mereka.
  4. Jujur dan sentiasa merendah diri.
  5. Lakukan apa yang dia suka dan jangan lakukan apa yang dia tidak suka.
  6. Mempunyai bentuk badan yang menarik (terpulang kepada individu).
  7. Mempunyai tingkah laku yang baik dan lemah lembut.
  8. Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita ketika berada di samping lelaki yang anda minati.
  9. Jangan terlalu mengongkong.
  10. Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.
  11. Jaga cara pemakaian anda, seksi atau tidak terpulang kepada lelaki yang anda minati.
  12. Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang kamu minati untuk ‘plan’ pertama memikat dirinya.
  13. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.
  14. Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati, renungi matanya dan tunjukkan sifat humor kamu. Ini adalah taktik untuk memberitahu si dia bahawa kamu boleh didekati tetapi bukan bererti kamu ini perempuan murahan dan mudah didekati.
  15. Jangan bersikap selalu jual mahal apabila berada bersama mereka.
  16. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.
  17. Tidak mudah putus asa dan sentiasa berdiri di atas kaki sendiri tanpa meminta pertolongan dari orang lain.
  18. Jangan suka bercakap benda yang tidak berfaedah ketika bercakap dengan mereka.
  19. Jangan bandingkan ‘dia’ dengan lelaki-lelaki yang pernah kamu kenali.
  20. Menjadi temannya ketika dia susah dan senang.
  21. Lelaki suka kamu menjadi pendengar yang setia dan tidak suka wanita yang suka membangkang.
  22. Yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik.
  23. Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.
  24. Lelaki tidak suka jika kamu memakai mekap yang terlalu tebal.
  25. Mengetahui bila hari lahirnya.
  26. Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.
  27. Bersikap matang dalam tutur-kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.
  28. Manja!
  29. Jangan terlalu ‘excited’ ketika bertemu dan berbual dengannya. Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk perkenalan pertama.
  30. Jangan terlalu bersikap ‘kelakian’ dan ganas dalam pergaulan.
  31. Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini terlalu baik dan ‘perfect’.
  32. Jangan perasan bahawa kamu ini mempunyai paras rupa yang jelita.
  33. Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.
  34. Bersikap keibuan adalah antara tips yang perlu kamu titik beratkan.
  35. Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.
  36. Ketahuilah mereka ini adalah golongan yang terlalu sensitif dan suka akan kelembutan apatah lagi dari seorang gadis.
  37. Kenali siapa dirinya sebenarnya sebelum kamu memulakan langkah untuk memikat.
  38. Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah kamu dipenuhi jerawat batu!
  39. Aset penting bagi kamu untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah kamu yang kemas.
  40. Jangan bersikap terlalu kuno.
  41. Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu agar tali persahabatan kamu dengannya tidak putus begitu sahaja. Mungkin suatu hari nanti sikap kamu yang terlalu mengambil berat mampu menarik perhatiannya.
  42. Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran yang penting tetapi kecerdikan, kejujuran dan tingkah laku yang bersopan-santun.
  43. Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama namun begitu kamu tidaklah perlu terlalu alim.
  44. Menunjukkan bahawa kamu bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan.
  45. Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada.
  46. Jangan tunjukkan kelemahan kamu ketika berada di samping lelaki yang kamu minati.
  47. Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang.
  48. Berjaya di dalam apa jua bidang yang kamu ceburi.
  49. Tidak terlalu meminta dan jaga tata tertib kamu di meja makan.
  50. Jangan terlalu over

atas nama cinta, ku relakan wahai sahabat


bukan untuk anda ini hnya problem y dibuat2...harharaharahar baca la lau nak thu tahap kecelakaan  2..
(*entry nie hnya ciptaan je, bukan 100% betul...sory bnyk ayat mencarut...entry xde kaitan dgn sape2 espclly u guyz...diari cik ainsya umaira..)

~Atas nama cinta, ku relakan~


Cinta vs kawan



Antara dua bnde nie korng pilih y mane??



Sedih,susah, sayu, xthu nak kata ape...hnya hati n tngan je y “beraksi”...
Wat de hell ko hati n tngan??asal ko berdebar?asal ko mengeletar...mcm sial ko thu x...aq xsuka perasaan ni....tolong la bla dr kepala otak ko ...kawan lagi pnting dowhhh....biarkan dy terus dngn perasaan pada laki 2...ko sape pada laki 2, ko xde pape..


                                    


Susah dowh fikir bnde nie wei..serius penat nk fikir bnde alah cam sial nie...sory la reader wa ngh strees dowhh...selama nie wa smpan prsaan wa pada srng laki nie...

ari tu  wa ada jmpe kawan wa, dy ckp cam dy dilamun cinta ngn mamat nie(*mamat nie dgn wa dulu)..ape kejadah la wa jmpe kawan wa nk dgr cite  y dy dilamun cintadgn mamat haprak nie.


                                


niat dihati wa jmpe kawan wa nk ajak lepak smbl buat krja ckit..p kawan wa cite ksah “bhgia” dy...xabis2 cite sal mamat nie..wa faham lu happy, so as a frnd, wa tmpang gmbra bai, p lu xfhm dowhh dulu wa prnah suka mamat nie.,..lu xfhm, lu berterusan cite sal mamat nie...mamat 2 layan lu cam princess bagai.. Cam haprak lu fhm..ko xfhm wa dah lama smpan perasaan nie, p wa x luahkan pada mamat nie...ko pun satu mamat haprak..asal ko layan aq dulu cam 2..ko layan aq smpai aq jtuh ati kat ko..ko buat aq berharap pd cinta ko dulu...ko xfhm betapa sakitnya ati aq bile aq thu kwn aq pun suka ko jgk...ko xthu prsaan aq cam mne...sedih n pedih..xthu nk ckp camne...wa sdih bai...cam sial la cinta cintun bagai nie...serius cam celaka...ko mmg jahat memainkan prsaan aq mamat haprak...janji ko palsu dowhh... seruis aq xkan jmpe ko lagi mamat haprak, aq harap sngt aq dah xjmpe ko...ko thu knpe?? Aq nak kawan aq bhgia dgn ko..aq rasa aq xleh nk tngk korng..aq dengar pun aq dah sakit dowhhh....dah r,ko dah buat ati aq hancur dowhh...sumpah aq xprnah rasa prsaan cam nie...sedih bai...sumpah aq sedih.....


So, aq harap mamat haprak, ko bhgia dgn kwn aq..aq sayng sngt kat kwan aq 2..sumpah aq syng  dy even dy suka orng y aq suka...aq doakan ko bhgia...p aq terkilan knape ko jadikan kawan aq sbg makwe ko..ko saje je ek nak sakiti ati aq...ko saje...aq rasa bez sngt skrng ko thu x..ko mainkan prsaan aq dgn mngunakan kawan aq sndri...cam celaka..ko thu aq rasa bez tahap gaban!!!

                                                     

Aq xakan berharap lagi dgn jnji ko cam sial 2..no !!!!aq xkan tnggu  lagi ko ..jnji manis je ko thu...aq xnak jmpe lagi ko mamat haprak ko dah mainkan prsaan aq...ko dah musnahkan kisah kt dulu..

Wahai ati,ku harap ko redha dgn hubungn kawan ko nie, jgn dsbbkan sorng laki nie ko putus kawan...tolong jgn menangis dowhh...cinta nie cam taik ...berputar belik cam keling

Aq redha kawan aq sndri suka mamat y aq suka...aq rela, p tlng la jgn cerita “percintaan” ko pada aq lagi wahai kawan, aq sakit dowh nak dngr...aq xthu nk ckp camne...p hati aq sakit...sakit ko thu bile laki y kt suka,laki y dulu brsama kita  tiba2 dy bercinta dngn kwn sendri....KAWAN SENDIRI


Sumpah aq bnci layanan ko dulu wahai mamat haprak...aq bnci ko...ko dah memainkan prsaan aq...aq bnci saat dulu, aq bnci ko layan aq dlu...kalaulah ada pemadam y blh padam kisah 2..aq nak padam..aq xnak ingt lagi kisah 2..aq tkut aq akn mmbnci kawan sndri....aq syng kawan aq...












p/s : bukan 100% betul..xde kaitan dgn sape2..hope u guyz bhgia selalu..hati aq dah hncur dah hilang..dah   padam dah perasaan 2...
* diari cik ainsya umaira


Monday, 15 October 2012

hormon xmnentu..

salam ukuwah

wat zup guys..

hormon xmntu skrng ??
mmg, lagi time final exam nie..betul x??
fara pun sama, time final exam nie hormon kt kacau smua bnde..
lagi2 due dtng period jd dah xmnentu,smngu lmbt wooo..risau nak mampus...

doktor (*kawan fara) ckp perkara biasa sbb time final nie kt stress,pas2 mula la kacau hormon 2 y dtng lmbt bulan nie,...
sib baik xde pape...scary dowh..


nie ha fara nak kongsi petua xnak bagi sngugut sakit sngt..
 

1)  kahwin: harharar mcm bez je...betul ke?? betul..lau kawin senggugut biasanya akan hilang setelah  gadis berumahtangga dan mendapatkan anak . Kehamilan dan kelahiran dapat mengatasi masalah kesempitan pada saluran rahim yang menjadi punca pada senggugut. PERCAYA LER....



2) Ambil segenggam halia dan tumbuk lumat. Masukkan halia ke dalam segelas air suam, apabila halia mendap barulah diminum air tadi didahulukan dengan selawat.kenal x halia..ke tetukar dgn lengkuas..nie ha gmbr halia





                                        






3) minum air teh y dibancuh pahit2...hahaha bez dowhh






 4) Rebus air asam jawa bersama gula merah sehingga mendidih. Apabila air telah suam, minum air tersebut.bukan asam keping tau,asam jawa..nie asam jawa..




5)    Ambk 3 ulas bawang putih dan potong nipis-nipis. Kemudian ambil lima biji lada

       hitam ditumbuk halus. Campurkan bawang putih dan lada hitam tadi dan
       gaulkan dengan air panas. Kemudian minum setiap hari (waktu malam).





6)Ambil bawang merah dan hancurkan. Kemudian sapu dan urut-urut pada bahagian perut atau ari-ari yang   sakit. Tidak lama selepas itu anda akan merasa lega sendiri.@ ambil tiga ulas bawang merah. Potong halus-halus dan campurkan dalam segelas air panas. Kendian kacau dan minum air tersebut.

7) amalkan minum madu....Baca Surah Al Fatihah dan ayat Kursi sekali2 sudu besar madu di minum 2 kali setiap hari pagi dan malam (sekali sehari juga boleh)Amalkan selalu meminum madu amat baik untuk kesihatan






 9) cara y selalu fara amalkan ialah tahan jew..."wat dek wat donow",buat bodoh n buat xthu,,mind set 2 pnting..pas2 tido r cara gni..lega






mekasih.....


tuto xnak bg pntu berrbnyi.1 minit siap!!!


salam ukuwah

wawaattt zup guys...
hola hola....ari nie fara nk kongsi satu tuto...*bukan tuto mencantikan blog mcm ratu tuto kita cik lysaa tapi tuto xnak bagi pintu berbunyi..

mcm mne 2???
senang n jimat..xpayah kecoh2
meh2 fara cite...

here we go yehhhyehhh~





1) first uolls msti ada 2 bnde nie








2) pas2 korng ambik kapas telinga cam gmbr kat bawah nie..*ambik satu je cukup...







3) pas2 titiskan mnyak rambut cam lam gmbr nie pada kapas tlinga 2..mnyak rmbut jenis apa pun xkisah,baby oil pun blh



*nie mnyak rmbut y sem1 pnye,sbbkan dah lama  2 y xsayng nak sedekahkan kat pntu






4)pas 2 sapu kat bhgian pintu nie...tngok gmbr nie pas2 p check balik,pntu umah korng ada xbnde cam nie..sapu disetiap garisan tu..sapu dlam 1 minit...pastikan mnyak y dsapu tu msuk dlm celahan bnde alah 2..*sapu pada ketiga2 bnde alah nie tau






*nmpak sngt pntu nie xcuci...



 5) lepas sapu mnyak 2,korng p la buka n tutup pntu 2 tngk kesan dy camne???harharahar dah xbnyikan  ..so xde r mngngu korng nk stdy or nk tido...ouh lupa lau ada bnyi ag korng kne sapu ag mnyk 2,mybe mnyak x meresap msuk ag kot n mnyk y korng sapu tu xmemadai..




p/s : credit to fara....tepuk tngan skit...pok..pok..pok...mekasih...crdt 2 mnyak rmbut fara juga..walupun dah xguna,p still berjasa pada tuan nye....





fara dah try,anda bgmna??wahaaha...nk bukti??meh dtg umah,cer tngk pntu umah ktrng dah xbnyi...xbising...








Sunday, 14 October 2012

mimpi ape smpai tut....


Salam ukuwah


Wat zup guyz
Pehal pepagi buta dah wat entry ni fara???

Wel..wel...wel...suka ati wa r,ni blog wa kan...kisah plak lu..harharahar..*wa main2 je  dowhh
Don’t touching2 ok....

Here we go...yehhhyehhh..
Wa mmpi buruk dowh smlm....wa mmpi wa kantoi dgn orng ramai sal rahsia wa slma nie.
Mimpi ape fara???.
rahsia ape fara???.
cam bez jew???.








Wa mmpi masy,kawan2 wa xsuka wa disebabkan wa sukakan sorng mamat nie...
Err bukan suka nk buat jadi laki ok, suka sbb wa solute kat dy..normal la bg pompuan kan..
Mamat 2 cuba cri wa dlm mmpi smlm,smua orng jadi pengintip n berusaha cari wa ..
Last2 sorng pompuan nie jmpe wa,dy thu wa suka mamat nie.pas2 dy ckp:

“awk fara an?sy nk gitau jgn kacau si tut lagi, sy thu awk suka dy, p dy dah BERMAKWE”,dgn bngannya dy bgtau fara

So fara balas r plak ,mne leh diam orng sound kt dowh..

“a’aa,sy fara..kisah plak ko aq suka dy ke x..n sy xusik pun dy,sentuh dy pun x, dan sy xkisah pun dy dah bermakwe ke blum,sedangkan kapal terbang orng leh rampas,nie kan plk y belum kawin..n untuk pengthuan awk, saya xsayang, x cinta, loving2 bagai2 tu, saya hnya suka as i’m solute dy jer..”, fara balas.

“bagusla cam 2, dy pun ngah isau,sbb dy takut bahtera percintaan dy bakal runtuh sbb ada orng ketiga”,jwb minah 2

“t tlng cakap ngn dy,sy bukan nk kacau perahu percintaan dyorng pun,xnk r ambik pakwe orng,rmai lg kat luar sana 2 ha, tnggu masa je...”,fara jawab,sedih jgk kne serang lam mmpi sal laki...mcm haprak je fara nie,sedih sbb laki...babai awak


 
~gxkm~




Terus je fara tersedar dr mmpi,asal la mamat tu masuk lam mmpi aq, dah # mlm berturut2 kot...penat la aq..malas la suka ko lagi..penat aq kne serang lam mmpi sbb ko..cam tahi je..sape prmpuan tadi??bru fara teringt sbnrnya minah tadi fara kenal,dy pun  kat kmpus nie jgk,p dy part lg atas dr fara, sblum nie fara xprnh ckp pun ngn dy tibe2 je msuk la mmpi aq pas2 sound2 bagai..kawan laki 2 kot..ermm asal la mamat nie masuk lam mmpi wa,wa xsuka ko msuk lam mmpi wa..lau laki lain xpe..

p/s: hati aq milik dy,cinta aq milik dy, rindu aq milik dy, sayng aq milik dy, loving aq milik dy...
dy 2 sape??? Hnya ALLAH je thu...y pasti bukan mamat 2..fara xnk kcau y orng punya,susah nanti...rasanya mmpi 2 peringatan tuk fara kot spya jgn terlalu obses untk orng lain,kne setia pada yng satu....okey,,,
[ awak sy nk mnta maaf sbb xleh nk kawal prsaan,lumrah bg pompuan lau prgi mne2 msti ada je perasaan 2...ermm sy mnta maaf....*nie ucapan bg  bakal suami wa la...,wa pun xthu sape suami wa,mmta2 yang beriman,soleh,beragama yang boleh mmbimbng wa ke jalan y dredhai,baik,romntik,cinta wa,syng wa,berilmu,kaya budi bhsa,kaya harta, taff, yang penting dy cinta wa krna ALLAH :) ..]
   


RUPA2 NYA WA BRU TERSEDAR YANG SMALAM WA XBASUH KAKI N TIDUR DENGAN LAMPU XTUTUP,PINTU XTUTUP,LAPPY XTUTUP....TERTIDURLA MAKSUDNYA..PENAT DSBBKAN DATING KUAR NGN KAWAN WA SMLM..LAIN KALI BACA NIE 








Saturday, 13 October 2012

evrthng will be fine if u .........


Salam ukuwah,

Fara sbnrnya xsuka nk kecoh2,nk marah2,nk stress,nk emo2...

Fahamkan,..bile dah jadi bnde cam nie..sikap sabar 2 pnting...sikap tawaduk 2 pnting,sikap ketengan n rasional 2 pnting...


Fara cuba nak nasihatkan diri fara jgn la jadi orng y pntingkan diri sndri,jgn mnyusahkan orng,jgn cerewet,jangan buat kerja semata2 nk nampak gah dimata masy,jangan fikir orang akan ikut setiap cakap ko, fikir orng buat pe y kt suruh 2 ikhlas ke x,jgn ingt orng buat 2 tnda dy stuju,dengar dulu masalah orng lain sblum bertindak mengikut nafsu,jgn nk menyeksa diri orng lain,jangan nk menyeksa keluarga org lain,jangan tunjuk diri kita nie hebat sngt, jgn suka memutar belitkan perkara y senang, jangan kacau perasaan orng, jangan sombong, n yang paling penting jgn PENTINGKAN DIRI SENDIRI, ORANG LAIN ADA PERASAAN UNTUK BERKASIH SAYANG..YANG PENTING KASIH SAYANG 2 UNTUK ALLAH,RASULUALLAH, IBU BAPA,FAMILY ,KWAN2,SAHABAT DAN UMAT ISLAM.INGAT KEREDAAN SEORNG ANAK PADA IBU BAPA,..XSALAH KALAU KITA INGIN BERKASIH SAYNG,tapi dng cara y betul la...JANGAN LA SEKAT KASIH SAYANG SESORNG 2..fahamkan,,,,


ingt x hadis ada meriwayatkan keredaan ibu bapa amat penting,ada satu kisah y fara ingt,seorng hamba ALLAH ingin pergi berperng menetng musuh,lalu Baginda rasulullah bertanya,

“bukankah ibu kamu sedang sakit”

Maka jawab hamba e2 ,“eiya,tapi saya ingin berjihad”.

“pergila jaga ibumu,kerana e2 la y pling mulia dsisi ALLAH”,jawab baginda.

Lalu hamba ALLAH e2 pun pulang untuk menrawat ibunya yang sedang terlantar sakit..
Nampak x darjat ibu bapa 2 camne...fahamkan...
Smua mnusia xperfct,tapi kt cuba jadi perfct okey...berubahla kearah kebaikan wlpun sikit2,cube okey...all de bez....last;y tq my parnts,my fmly,my frnd,my lecter,my teachr, n umat islam dimuka bumi ALLAH ini...dengan adanya korng fara masih bersmngt untuk menuju kejalan ilahi...tq kerana bnyk mmbimbng fara...percayala segala ilmu di dlm KALAM ALLAH TU BENAR..kt akan rasa insaf lau kt pelajari,kerana ia dtngnya dr ALLAH..



                                                     ~ chill la fara^^V wak lex wak donow~







ini yng pnting!!!!



P/S: entry nie fara bukan nk tuju kat sape2,alhmdllh fara xjmpe lagi orng y prngai cam gini,srtnce2 je.fara dngr bnyk luahan dr msyrkt,n kbnykn mslah dyorng nie la pncanya...so apa y fara leh dpt,fara jd pngjaran tuk dri fara..bukan niat nk buat bnde jahat,tp niat tuk jadi batu pnghalng dr segala sikap xbaik nie..fara xperfect p fara cuba jadi perfct..sory lau terasa ke ape...fara minta maafla..k.salam

Friday, 12 October 2012

dah suci

saya dah baik
saya dah tenang
saya dah puas
saya budak baik
saya xnak marah2
saya suka senyum
saya suka sabar
saya xemosional
saya boleh kawal emosi
saya dah taubat
saya xnk kembali pd sikap asal
saya xnk kawan ngn budak jaht
sy penyayng
sy suka tolong orng
saya boleh buat
saya boleh
fara boleh

dah suci dah blog nie....wa dah relax skrng....
puas ati...smoga dprmudahkan....yaallah bantu la fara...yaallah bantula fara....

gomo same dy!!!


Salam ukuwah..


Wat zup guys.....
U knw, dis tonight fara sngt hapy giler...u don’t knw ek??? Alaaa u must know la!!!harharahar anoyingkan...


lantak la fara nk ckp ape, niekan blog wa...blog sape?? Blog wa..blog sape?? Blog faraDGU..
BLOG SAPE?? BLOG FARA....nk kenal sape faraDGU?? Cer tngk muka annoying kat atas 2...ha tu r faraDGU..blog sape lagi sekali???blog fara...



Wokey meh fara share kegembiraan malam nie...
Ape y berlaku wei???? Here we goo yehhyehhhyehhh...tenet tenet.....
(*kompang dipalu, faraDGU malu,duduk meniarap membuka blog..)



Bermula la kisah pada malam yang sejuk salji hujan turun dgn lebatnya,
Ku gagahkan tulang 4 kerat nie meredah hujan...
Desyu..desyu...bunyi angin menerpa kulitku yang agak kusam,grom2 bunyi petir menyambar...
Fara n my housemate aka NIK rancang nk tngk bola...bola!!
I’m ratu bola ok...err ratu??? Minah bola la sng...
So, fara ajak la kmiey join skali tngk bola,lagi ramai lagi syok nak teriak2 ada geng dowhh...
*dulu wax de geng nk tngk bola kat pilah,p skrng wa ada...ko ada x??

Ktorng ada la bawa nota, snack ckit2...
So lepak lu smbil tnggu bola nk strt...
Lepas 2....astro buat hal...perghhh...bikin panas tul la,bru je sepak mula dah buat hal..
Biase la mslh astro, time hujan mmg xleh tngk, cpt sngt nk “tidur”..tau la time hujan kan bez tido..cam gi2 la astro..tapi time xhujan saying giler kat astro,bnyk cite..sampai boleh jadi kes gaduh ngn adk beradik kat umah...wa percaya korng pun pernah gaduhkan sbb berebut channel...


Lau ngn adik wa, mmg wa angkt tangan la...pas2 mula la tendang sana sini...waklu..
*cite dulu la p skrng dah xcam2,..
Skrng bile wa blik kg,nk tngk cite feborot wa, wa dah xmain la angkt tngan nie...nk thu tektik wa x?
Wa ayat la dy, wa ckap:

“wei, baik mu bagi remote tv 2, lau mu x v aq malas bg pnjam laptop aq..”, suara keras dari fara
“oloh,aq bru nk tngk cite aq, doh la aq dup asrama buke boleh tngk sokmo pun”,adik fara balas dng suara belas kashn.
“ah! Aq pun buke leh tngk tv jgk,lau mu nak buka fb pakai lappy aq berjam pun xpo,meh remote”,wa bls dengan suara tegas.
“beres aq guna lappy mu smpai ko berjam2,mu jgn ngepek plak”,adik wa balas
“deal, meh remote”, so wa senang la bai dapt tngk cite wa..pakai la tektik nie
*p bile dy dah ada lappy mmg xleh guna cara nie,wa pakai tektik lain plak..


Berbalik pada kisah tadi,time  astro buat hal
Wa bla r kejab, tngalkan kmiey n nik kat si2 kejab..wa ada kije beb
Slasai kerja wa, wa tngk tv xmenjadi lagi...ngokngek tul la...
Mmg time 2 fikir nak blik je,redah hujan...
P xjadi..sebab tibe hujan dah berhenti,..
Bola kat tv pun bole la buka..
Perghhh..still kosong2 lagi bai...
Sape yang lawan dowhhh??
Apecoz la my TRW..


The red worrior....gomo kelate gomo..KELANTAN TANAH TUMPAH DARAH KU..


KELANTAN vs SELANGOR


Meh layan gmbr meh, tnjuk smngat skit ko sep kito...sep kelate jah...nop masuk jad sep kelate ugok ko sep demo?? Boleh sngt eh..mehhh v sokongan ckit....semangat tuk jangut...








final: KELANTAN vs ATM




bojan n irfan




sep kito terr


ye nie mai ugok tadi suport kelate kalu




ehh mat gaddar ter..pewitttt..wit..wittt




awe gano ter male nie??? cetah kelate ter





piya nie lau dy xmain supo makan nasi xdop budu la...kemah tadi free kick dy...v bute snyap balako sep sengo




yak boktammm,ore kuat sep kito nie...




mat yo ter...lain kali leh v bute gak senyap  gu lawe




piya pemain kesayangn mak fara..




kelantan vs aidil


xleh bla~




nie la piya...gmbr dekat



farhan xfight mane male nie



gu lawe ter



last but not list:

my boyperent...gawe ter...ahakss..semat jetax!!