Saturday, 19 January 2013

teringatkan kakakku~


Salam ukuwah.

Wat zup guys...

Halo-halo..gi mana ya nak mula in ini cerita..
Ceritanya bermula begini..pada suatu hari sang puteri malas nak mengupdateting blog
Tiba2..terus diambilnya laptop, lalu membuka microsoftword..lalu dia pun bercerita..





[hahrhar..susah lanak speking indon bagai nie..back to normal okey]

Sebenarnyya faraDGU xde bende nak cite sangat pun..
Tapi terasa macam nak share sesuatu jeww..
Ada perkara yang membuat fara terusik
Nak tahu tak ape bende??
Terusik dengan kata2 kakak fara.


Masa farah balik cuti pertengahan semester hari tu, akhir bulan 12/2012, kakak fara ada tegur fara. Dia cakap macam nie:



“Anis, aku tengokkan,setiap kali cuti, tak kira la cuti sem ke, cuti mid sem ke, cuti raya ke(maksudnya yang kakak fara nak bagitau ialah setiap kali farah balik kampung) pasti ada je masalah yang menghalang mu balik kampung..Mu faham tak?? Maksud aku, kalau mu balik je pasti mu risau..mesti ada la masalah..pastu aku tengok , bukannya masalah yang berbeza..tapi MASALAH YANG SAMA!!! YANG SAMA..perkara yang sama yang membuatkan mu risau. Aku pun pelik la tengok mu nie, yang mu risau sangat tu bakpo??  Aku pun ada kerja jugak, ada jawatan jugak, ada tugas jugak, tapi mereka faham..bo lah risau nya..xkan sepanjang cuti nie mu nak mikir bende yang sama, bukan boleh feadah pun, sakit palo ado la.. aku pun pening tengok mu nie, asyik ingat masalah tu jah..,jangan fikir sangat, mu buat bodoh jah”

Itulah kata2 pembakar semangat yang kakak farah pernah bagitau suatu masa dahulu (tahun lepas).




Fara berdoa, dan mohon sangat2 lepas nie bile farah ada je cuti, fara nak bercuti dengan tenang..


p/s: tetiba rindukan kakakku di UiTM machang. Peace yoo~~~


No comments: